wait please
شکیبا باشید
خانهmap dividerمرکز آموزشmap dividerمزایای گوگل ادوردز نسبت به سایر بستر های تبلیغاتی چیست؟ (بخش دوم)

مزایای گوگل ادوردز نسبت به سایر بستر های تبلیغاتی چیست؟ (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله در رابطه با تعداد بالای کاربران در گوگل و انواع انطباق برای بدست آوردن مشتریان بالقوه  مواردی را بیان کردیم. در ادامه به بررسی موارد بیشتری از مزایای تبلیغات گوگل می پردازیم.

 

 

دیگر مزایای تبلیغ در گوگل عبارتند از:

 

3) برای یافتن مخاطبان هدف شما، بسیار دقیق است

نکته این است که وقتی مشتری احتمالی به دنبال شما می‌گردد، در مکان و زمان مناسب حضور داشته باشید.

 

 

گوگل ادوردز راهکار‌های زیادی برای هدف گذاری موثر تر ارائه می‌دهد:

الف) هدف گذاری بر اساس موقعیت جغرافیایی

فقط به این دلیل که به تمام ایران مرسوله می‌فرستید به معنای آن نیست که باید در سرتاسر دنیا تبلیغ کنید. ادوردز به شما امکان می‌دهد که براساس کشور، منطقه و شهر هدف‌گیری کنید تا بتوانید به یک بازار محتمل برای فروش برسید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس منطقه‌ای که مشتریان در آن زندگی می‌کنند، منطقه‌ای که در مرورگر خود جستجو می‌کنند و منطقه ای که نسبت به آن ابراز علاقه کرده‌اند، بر خریداران بالقوه تمرکز کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید Campaign خود را بر اساس شهر تقسیم‌بندی کنید، آنهایی را که عملکرد پایین‌تری دارند جدا کنید و بودجه خود را روی مشتریانی که به ثمر می‌نشینند، متمرکز کنید.

آموزش تنظیمات جغرافیایی کمپین گوگل ادز

ب) هدف گذاری بر اساس رفتار

با ورود به ترند‌های گوگل (Google Trends) نیاز مخاطبان خود را بهتر و سریعتر پیدا کنید. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تا ترند‌های جست و جو و خرید در گوگل را مشاهده کنید. ببینید که کاربران در جست و جوی چه هستند و شما چگونه می‌توانید به این نیاز ها پاسخ دهید.

به عنوان مثال، با مشاهده ترند‌های خرید مشتری خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چند بار در روز و در کدام روز‌های هفته به طور موثر تبلیغ کنید.

پ) جامعه‌شناسی (Demographics)

جامعه‌ی هدف خود را بر اساس سن، جنسیت و وضعیت والدین، محدود کنید.

ت) زبان

مخاطبان چند فرهنگی خود را با تقسیم کمپین خود بر اساس زبان و قومیت، به طور دقیق‌تری هدف قرار دهید.

ث) انطباق مشتری

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا تبلیغات خاصی را به جستجوگرانی که با آدرس ایمیل خود در یوتیوب، گوگل یا Gmail وارد شده‌اند، نشان دهید. پلتفرم ادوردز اطلاعات را در پایگاه داده ایمیل شما ذخیره می‌کند؛ با اینکه هزینه کلمات کلیدی کمتر نمی‌شود، علاقه مخاطبین به محصول شما به احتمال زیاد بیشتر خواهد بود.

ج) دستگاه

بسته به اینکه مخاطبان در دسکتاپ، تلفن همراه یا تبلت جستجو می‌کنند، مشتری‌های احتمالی خود را هدف بگیرید.

 

4) قابلیت‌های ردیابی روانشناختی

 

ادوردز راهی برای ردیابی تقریباً هر طرز رفتاری را دارد. احتمالاً این یکی از جنبه‌های مثبت بازاریابی دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی است زیرا شما می‌توانید بفهمید که پولتان کجا می‌رود و مشتریان بیشتر به چه جنبه ای از کسب و کارتان و چه صفحه ای از سایتتان بیترین علاقه را دارند. همچنین این پلتفرم سنجش تقریباً هر پارامتری را آسان می‌کند در نتیجه می‌توانید بفهمید چه چیزی برای تبلیغات کسب و کار شما مناسب تر است.

  • وارد شدن به صفحه‌ی مشخصی را ردیابی کنید

این قابلیت، متداول‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع ردیابی است. با انتخاب «Create New Conversion» آن را فعال کنید.گوگل به صورت خودکار یک کد HTML یا JavaScript برای قرار دادن در وب سایتتان تولید می‌کند و شما می توانید رفتار کاربران خود را دقیق تر بررسی کنید. بطور مثال مواقعی که افراد پس از دیدن تبلیغ شما یا بازدید از سایتتان، با شما تماس می‌گیرند را زیر نظر داشته باشید. هر بار نصب نرم‌افزارتان توسط افراد را بشمارید.

 

در بخش های بعدی به بررسی جنبه های بیشتری از گوگل ادوردز می پردازیم.

قسمت سوم

شکیبا باشید ...